piątek, 9 maja 2008

TRZECIA GRUPA CYTOLOGII I CO DALEJ...

Życie jest wredne takie słowa usłyszałem dziś od mojej Pacjentki która odebrała wynik badania cytologicznego GRUPA TRZECIA HSIL cechy infekcji wirusem HPV. To ten wirus który powoduje raka szyjki macicy zapytala roztrzęsiona-TAK to prawda odparłem i z wyrzutem stwierdziłem: przecież prosiłem aby przychodziła Pani na badania kontrolne raz do roku a nie raz na trzy lata. Tak ale mnie nic nie bolało i nie miałam czasu odparła pacjentka. / Niestety taką odpowiedź słyszy się w 80% przypadków/. I teraz mamy problem. Nie widzieliśmy się od trzech lat a teraz będziemy się spotykać kilka razy w miesiacu. Tak często, dlaczego?
Trzecia grupa cytologiczna to konieczność wykonania badania kolposkopowego/ oglądanie szyjki macicy pod specjalnym mikroskopem/w trakcie którego mogą być pobrane wycinki z miejsc podejrzanych szyjki macicy. W zależności od wyniku badania histopatologicznego wycinków może zaistnieć konieczność usunięcia chorego fragmentu szyjki macicy. To juz koniec leczenia zapytała? W wiekszości przypadków tak. A można było prościej: po pierwsze zaszczepić się szczepionką przeciwko infekcjom wirusem HPV-dlaczego? Niestety wirusy HPV są w 100% odpowiedzialne za powstawanie raka szyjki macicy, i gdyby się Pani zaszczepiła to uniknelibyśmy zakażeniu HPV a następnie wszystkich badań diagnostycznych.
I OCZYWIŚCIE RAZ DO ROKU OBOWIĄZKOWE BADANIE CYTOLOGICZNE.

Brak komentarzy: